vrijdag 3 september 2010

Nieuwe voornemens

Ik ben gister nog paar puntjes vergeten in het lijstje: 
  • Ik geef aan goede doelen. Ik kies eigenlijk altijd goede doelen uit die opkomen voor dieren en natuur. Ik ben donateur van het WNF, van de WSPA en van Brooke Hospital. Het laatste is een organisatie die opkomt voor werkpaarden en -ezels in de Derde Wereld.
  • Niet echt besparend, wel (enigszins) duurzaam en het geeft zéker een goed gevoel: ik heb vorig jaar een kat uit een asiel gehaald. Het is een ex-zwerfkatje dat vorig jaar hoogzwanger werd binnengebracht. Haar kittens waren zo geplaatst, maar zelf zat ze er ruim een half jaar. Inmiddels is ze netjes gesteriliseerd en verblijft fijn in mijn huisje waar ze alle vrijheid heeft. Ze heeft in het asiel de hondennaam Lassie gekregen, logisch toch? 

Verder heb ik een paar nieuwe voornemens:
  • Na het lezen van een artikel over plastic soep: ik ga braaf al mijn plastic scheiden en het gaat in de plastic-container!
  • Waterbesparing: ik ga regenwater opvangen, en ik ga kijken of ik aan regentonnetje of zoiets kan komen. (Bij de gemeente zijn ze duur zeg!). Ik zet er nu gewoon emmers onder. Afgelopen maandag had ik tijdens de heftige regenbuien zo twee emmers vol. Hiermee geef ik de planten binnen water, en ik heb er de auto mee gewassen.
  • Ik ga kijken of ik zelf kruiden kan gaan groeien, zoals peterselie en basilicum. misschien zelfs dingetjes als aardappels en bramen? (Ik wil dan wel groente en fruit gaan verbouwen wat ik lust ;)  ) Ik heb alleen geen idee hoe te beginnen, maar daar kom ik vast wel uit.

3 opmerkingen:

  1. Brooke Hospital is mooi =) Zo zielig hoe die dieren soms worden behandeld door mensen. Maar ook super hoe ze de mensen bewust maken van wat ze hun dieren aandoen.

    Leuke voornemens! De meeste kruiden zijn goed zelf te zaaien (maar pas op met munt, dat woekert als een gek in je tuin).

    Succes met je eigen spullen zaaien. Seizoen is eigenlijk al afgelopen maar dan heb je wel lekker de tijd om je te oriënteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, met spullen zaaien ben ik best laat he? ;) Misschien eerst maar eens proberen in de keuken lekkere kruiden te kweken, dat zou toch wel moeten lukken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, van die poes! Dat heb ik ook gedaan! Mijne had dan wel geen kittens, maar zat er wel al een maand of 7-8 en was het spuugzat. Hier geniet ze echt... en ik niet minder! Het geeft op zich wel een goed gevoel, maar vooral een blij gevoel, dat ik op tijd was, want ik had haar echt niet mis willen lopen :$

    BeantwoordenVerwijderen