zondag 19 september 2010

Weer terug in consuminderland

Nou ja, terug... Het is wel weer even wennen aan de concepten sparen en besparen, aangezien ik daar tijdens mijn vakantie niet zo mee bezig ben geweest..

Rusland was wel erg mooi! Moskou en vooral Sint Petersburg zijn prachtige steden. Sint Petersburg is een vlakke stad en je ziet er hier en daar een kerkspits of een koepel van een kathedraal uitsteken. Die zijn allemaal verguld met goud. Prachtig als dat door de zon verlicht wordt. Ik heb me helemaal ondergedompeld in de Russische cultuur en veel bijzondere dingen gezien. Heerlijk!

De vakantie was wel iets duurder dan verwacht, omdat ik ook nog naar het Russisch ballet ben geweest (was niet gepland). Maar wat mooi! Ik heb Het Zwanenmeer gezien in het land waar het ballet groot geworden is, een heel bijzondere ervaring die ik niet zal vergeten!



Ik ben het ook helemaal eens met dit citaat uit dit artikel:
Vakantie is belangrijk. Volgens de psychologen Trevis Charter en Thomas Gilovich maken de ervaringen die we met reizen opdoen ons gelukkiger dan nieuwe spullen. Die herinneringen slijten namelijk niet, zoals een paar schoenen of een auto.

En (Be)SpaarChick zei het ook al: liever reizen dan spullen.


Nu eerst maar eens nagenieten van de foto's en dan weer de consuminderwereld in. Weer even wennen. ;)

5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je zo'n fijne vakantie gehad hebt.
    En consuminderen op vakantie??? Geniet van het leven!!
    Ik wil daarmee niet zeggen dat je dan met geld moet smijten, maar je bent bewust genoeg om te genieten van hoe je je geld besteed. En inderdaad geniet van je vakantie, en denk dan niet aan het geld dat het gekost heeft, maar wees bewust van het feit dat je kunt genieten.

    Klinkt geloof ik allemaal een beetje warrig, maar ik bedoel gewoon, geniet! als je het kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, ja dat bedoelde ik ook, ik ben op vakantie niet met geld bezig geweest, maar ik heb juist genoten van alles.

    Nu moet ik dus weer wennen aan de concepten sparen en besparen. Maar dat komt vanzelf wel weer. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In de vakantie let ik ook niet zo op de financieen. Je moet dan lekker genieten. En dat heb je zeker gedaan.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk klinkt dat. Ga je nog foto's plaatsen van je vakantie?

    Liever naar het ballet dan in elke stad de winkelstraat zes keer op en neer toch?

    Welkom terug in de Harde Realiteit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een herinnering gaat een leven mee, materiele dingen vaak toch niet.
    Dus reizen kan zeker een vorm van verrijking zijn.
    Je wordt er meestal wel een rijker mens van.
    En als je kan consuminderen, waardoor je meer kan reizen, is dat natuurlijk heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen