maandag 4 oktober 2010

Een andere kijk op winkelen en spijkerbroeken

Ik ben vanmiddag even de stad in geweest om te kijken voor spijkerbroeken. Ik heb nu twee goede broeken en dat is eigenlijk te weinig. Ik heb nog twee oude spijkerbroeken, maar die zijn vervaagd of er zitten gaten in, dat kan echt niet meer.

Ik hou alleen niet meer van shoppen! Ik had al geen zin om naar de stad gegaan en allerlei winkels af te gaan. Toch maar gedaan, maar geen leuke spijkerbroeken gevonden. Ik snap ook niet meer waarom ik vroeger winkelen zo leuk vond. Winkelen diende tot voor kort eigenlijk vooral voor vermaak, het was een tijdverdrijf als ik me verveelde, of een korte oppepper als ik niet lekker in mijn vel zat. Ik heb vandaag ook een beetje rond gekeken naar andere mensen in de straat, maar niemand leek echt opgewekt te winkelen. Sommigen sloften maar achter een ander aan. Zo van: 'Gáán we al??'

In het boek 'Je geld of je leven' staat een leuke passage: "Als ik vroeger door de winkelstraat met mooie etalages liep, dan keek ik er op een bepaalde manier naar. Ik beoordeelde alles wat ik zag op de mogelijkheid of ik het zou kunnen kopen. Nu kijk ik naar al die winkels met spullen en ik loop er langs alsof ik in een museum ben. Daar vermaak ik me ook met kijken, me verbazen, me ergeren, genieten. Na een uur of wat ga ik weer naar huis. Het idee van kopen komt veel minder bij me op."

Dat vind ik een goede tip, ik geniet in musea ook van de mooie voorwerpen, dat kan ik in sommige winkels ook doen. Het is eigenlijk een kwestie van je houding veranderen.

Terug naar de spijkerbroeken. Ik heb wel eens gelezen dat je wel wat meer voor spijkerbroeken mag neerleggen, omdat ze naar verhouding lang meegaan en mooi blijven. Hoeveel zou jij overhebben voor een mooie (spijker)broek? En waar haal je ze?

4 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Vroeger kon ik elke dag al winkelen. Sinds ik op mezelf woon en werk gaat er al veel tijd in het huishouden en werken zitten. Dan is het even snel naar de winkels voor wat ik nodig heb. Vooral naar kleding kijk ik ook anders, inderdaad net als in een museum! Soms met een nieuw sjaaltje of iets anders kleins kunnen je eigen outfits er al heel anders uitzien. Ik ben fan van de spijkerbroeken van de Primark, ze hebben ze in alle soorten, van die strakke, iets wijdere pijpen in alle kleuren, donker, licht, versleten. En voor maar negen! euro! Er zit er een in Rotterdam Alexandrium. Volgens mij ging er ook een open in Hoofddorp. Het is er wel altijd gigantisch druk, als ik ga dan is het als ze open gaan. Ik heb inmiddels 3 verschillende spijkerbroeken, ze zitten heerlijk en de kwaliteit is ook goed, heb ze nu een jaar en ze worden bijna elke week wel gewassen en blijven mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn laatste spijkerbroeken (die inmiddels respectievelijk zo'n 3/3/1 jaar meegaan) heb ik gekocht voor iets van €40 per stuk. Omdat ik nogal een zeikerd met kleding ben, heb ik geen vaste winkel; het moet me net aanstaan. Twee broeken beginnen nu ook een klein beetje te vervagen, maar die wil ik eerst een keer proberen te verven met Dylon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel ik altijd rokken draag heb ik laatst bij M&S mode een spijkerbroek gekocht voor 20 euro. Dat vind ik wel een prima prijs, maar ik weet dat ze vaak duurder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop altijd bijmis Etam maat 44 en ik glij er zo in.

    BeantwoordenVerwijderen