zaterdag 16 oktober 2010

Mijn meterstanden

Zal ik eens even uit de kast komen?? Ja, de meterkast dan he! :) Dit zijn mijn meterstanden van het afgelopen jaar, van 15 oktober 2009 tot en met 15 oktober 2010.


Mijn elektriciteit komt voor 50% van windmolens en voor 50% uit biomassa
Elektriciteit
1186 kWh

Gas
736m3

Water
32m3



Ik heb een vaste prijs, en aan de hand van de jaarfactuur van vorig jaar heb ik de vermoedelijke prijzen berekend. Ik zit bijna 4 euro boven het begrootte bedrag dat de energieleverancier voor mij berekend heeft. Best netjes! Vier euro (hopelijk) bijbetalen valt me ook hartstikke mee natuurlijk.

Dit is het gemiddelde verbruik volgens het Nibud:

Elektriciteit









Gas












Water







 Ik heb zelf een 1-persoonshuishouding en een hoekwoning. Ik zit onder het landelijke gemiddelde. :)

3 opmerkingen:

  1. Oeh, netjes zeg! Ik heb net de meterstanden ook weer even genoteerd en zit van 18-10-2009 tot 16-10-2010 op (tussen haakjes de gemiddelden voor onze situatie):
    Elektriciteit: 5049 (3424 > thuis werken, computerhobby's en verbouwen vreet stroom)
    Gas: 2691 (2396 > maar: heftige winter en toen was het huis nog bijna niet geïsoleerd)
    Water: 85 (89)

    Niet echt fantastisch dus, maar het gaat nu al een stuk beter, dus ik heb betere hoop voor de volgende cijfers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes! Ik ga het dit weekend ook noteren. De schoenenkast word weer van z'n plek gehaald en dan kan ik bij de meterkast. Kan ik gelijk de standen opschrijven. Wij hebben alleen elektriciteit en water. Geen gas. Ben toch wel weer benieuwd. Wij zijn met z'n tweeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, ik dacht al hoe doe je dat zo weinig. Heb het zelf ook een tijdje bijgehouden maar nu vergeet ik het steeds.

    Maar netjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen