woensdag 6 oktober 2010

Onverwachte bespaarmomentjes

Soms kun je onverwacht besparen.
Ik heb gisteren weer gezellig met vriendinnen afgesproken. We waren eerst van plan om uit eten te gaan en daarna officieel het nieuwe huisje van vriendin A te bekijken. Vriendin B stelde echter voor om gewoon wat frietjes te halen en dit in het nieuwe huisje op te eten. Het doel van de avond was immers om de nieuwe woning te bekijken. Dat sprak mij natuurlijk wel aan. Ik weet dat andere vriendinnen niet bewust bezig zijn met consuminderen, maar ze zijn vaak wel zuinig. Dat komt natuurlijk ook mooi uit voor mij. :) Het is een heel  gezellige avond geworden, weer lekker bijgekletst.

thuis is net zo gezellig als uit
Eerder op de dag had ik van een collegaatje al een gratis blocnootje gekregen dat zij zelf weer in veelvoud als verjaardagscadeautje had gekregen. Ze heeft een eigen website en haar man had blocnootjes laten drukken met haar logo erop, die ze dan weg kan geven als relatiegeschenk. Ik ga de mijne gebruiken voor boodschappenlijstjes en dergelijke.

Ik ben blij met die kleine onverwachte bespaarmomentjes. Sinds ik met consuminderen bezig ben, kan ik daar echt van genieten! :)

7 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee, thuis kan inderdaad ook
    gezellig zijn..
    het hoeft allemaal niet zoveel te kosten...
    het doel was toch het huisje te bekijken :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja he, als je met consuminderen bezig bent, is het zo leuk als je ineens iets van iemand krijgt. Zo kreeg ik van schoonzus laatst een mooi boek. Zij had het willen verkopen maar dat was nog niet gelukt. Kreeg ik 'm zomaar, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik merk dat ik , sinds ik consuminder, veel meer geniet van kleine dingen.
    Dus positief, het consuminderen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds ik consuminder ga ik veel minder uit eten dan eerst. Als je thuis leuk de tafel dekt en gezellig met z'n allen kookt of wat haalt kan ook supergezellig zijn. Vaak toch leuker dan in een restaurant! Ik kan tegenwoordig ook van die kleine dingen genieten. Maar als ik dan een keer uit eten ga dan geniet ik er meer van dan eerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de reacties! Vind ik altijd leuk om te lezen.

    @ Jolanda, Ja, leuk he, als je dan onverwacht iets krijgt. Dan geniet je er meer van.

    @ Blondy: ik ga ook veel minder uit eten dan eerst. Komt ook deels omdat anderen minder tijd en/of geld hebben. Nu geniet ik er ook meer van als je wel gaat. Ik heb trouwens ook voorgesteld om eens een kleding-ruil-avondje te houden. Niet meer gewenste kleding bij elkaar gooien en kijken of er wat leuks voor iedereen tussenzit. Vonden ze een leuk idee, dus dat gebeurt misschien ook nog eens! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg! Ook wel heel handig dat je vriendinnen ook een beetje zuinig zijn. Ik had juist altijd het omgekeerde: of big spenders, of het type knieperd dat jou overal voor op wilde laten draaien. Dan heb jij het beter getroffen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk is dat, als van die dingen die je normaal als 'overbodig' ziet opeens handig en leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen