zaterdag 20 november 2010

Inspirerende bloggers

Soms lees ik in blogs van anderen een mooie zin of een goed advies dat me erg inspireert. Hieronder volgt een klein overzichtje van echte eye openers waar ik wat aan heb gehad. :)

Wist je dat...?

... de zon iedere 2 minuten meer energie aan de aarde geeft dan wij in een jaar gebruiken?
Waarom bouwen we nog kolen- en kerncentrales?

Lekker Leven Met Minder:
Ergens las ik dat je als eerste moet investeren in kleding waar je je helemaal goed in voelt, op ieder moment. Dat leek me wel een mooi streven. Natuurlijk wel altijd kijken in de uiterste uitverkoop, dat dan weer wel.

(in een reactie) Als iedereen per week minimaal 2,50 per persoon aan biologische spullen zou kopen, zouden er meer biologische producten komen. Wederom een mooi streven.

BlondyBespaart
Over uitjes en ervaringen die de 1e keer zo mooi, geweldig, bijzonder en ‘magisch’ zijn om mee te maken. Bijvoorbeeld voor de eerste keer naar een pretpark, festival of groot feest. Je weet niet wat je kunt verwachten, en daardoor lijkt het ‘groter’ en geniet je er meer intens van. Ga je een tweede keer, dan vallen je (hoge) verwachtingen vaak tegen. Dat gevoel wat je de eerste keer had, krijg je niet terug. Het advies is dus om niet te verwachten dat je een uitje de tweede keer weer zo ervaart.

Valhalla:
De voordelen van biologisch eten op een rijtje.

Frederique’s wereld
We hebben geld op de bank, omdat we op de bank zitten.

Een stapje harder over hoe om te gaan met roddelende mensen:
Zolang ze over je kletsen en niet van je eten gaat het goed. Blijkbaar ben je zo belangrijk dat mensen met je bezig zijn.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om een uitspraak van mij te zien.
    Succes met je blog, ik vind het leuk om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je er ook eentje uit mijn blog hebt genoemd!! *Vereerd*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *bloost*

    Jouw blog is ook erg leuk. Vind het mooi dat jij altijd een echt onderwerp hebt om over te schrijven. In plaats van dat gebabbel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben blij dat jullie het leuk vinden, en bedankt voor de complimenten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat ik er ook bij sta! Ik vindt jouw blog ook altijd erg inspirerend en vaak ook over onderwerpen waar ik later nog even over ga nadenken of zelf nog wat opzoek!

    BeantwoordenVerwijderen