vrijdag 14 januari 2011

Tip voor een leuk boek (met korting)

Ik heb net dit boek besteld bij bol.com:


Hij was al in de aanbieding, en met deze verzendcode CRM-1JA2BV had ik gratis verzendkosten. Kortom, leuk boekje voor 5 euro! Ben altijd helemaal blij als zulke codes blijken te werken. :) Ik dacht, ik tip 't even. De code kun je ook voor andere boeken gebruiken natuurlijk, en is als het goed is geldig tot 1 februari.

Dit is de link.

~

Hoe doen jullie dat verder met boeken kopen? Bezuinig je daar ook op? Ik wel, eigenlijk al wel een aantal jaar. Ik kocht vroeger heel veel boeken, die vervolgens voor een groot deel op zolder eindigden. Toen ik op mezelf ging wonen, heb ik een mooie boekenkast gekocht, en toen kon ik eindelijk al m'n boeken bij elkaar zoeken en bekijken wat ik wilde bewaren en wat weg kon. De mooiste boeken staan nu te pronken in de boekenkast, en de rest is grotendeels verkocht. Al is het achteraf zonde van het geld natuurlijk! Maar ja, lesje weer geleerd.

Ik ben nu lid van de bibliotheek en ik heb met mezelf afgesproken dat ik boeken die ik graag wil lezen, éérst via de bieb leen. Als ik een boek dan zo mooi vind, dat ik het wil hebben, koop het ik het alsnog. Als het even kan met korting, natuurlijk. ;) Zo komen er met beleid nieuwe boekaanwinsten mijn huis binnen. Bovenstaand boek heb ik eerst ook via de bieb geleend, en braaf met de aankoop gewacht totdat ik het had geleend en doorgebladerd.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb het vanmorgen binnen gekregen, als ik het uit heb zal ik er iets over schrijven.

    Vroeger kocht ik HEEL VEEL boeken en nu koop ik VEEL boeken, een kleine verandering dus. Maar de glossy's heb ik al enkele jaren opgegeven op de Flow en de Yoga na. Deze week kocht ik wel een Flair omdat Veggie in pumps, Lisette erin stond. Ik koop wel veel boeken tweede hands en sommige leen ik ook uit.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop ook altijd veel boeken. Ik stond van de week weer met een leuk boek in m'n handen. Was 19 euro. Ik heb het niet gekocht. Ik ga van de week ook een bibliotheekabonnement nemen. Meestal lees ik boeken maar 1 keer. Bij de bieb kan ik ook aanvullende literatuur voor m'n studie lenen. Die kortingscodes zijn altijd fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop eigenlijk al een hele tijd geen boeken meer. Tegenwoordig leen ik ze in de bieb, of krijg ik ze als recensie-exemplaar. Ik heb al veel van mijn boeken verkocht, onder andere voor mijn vakantie. Ruimt lekker op en het is wel net zo prettig, want soms lees ik de boeken niet eens 1x, laat staan vaker. Ik houd op zich wel van boeken, maar als ze met een paar uurtjes uit zijn, is zo'n hobby eigenlijk niet te betalen, zeker niet als je ook gewoon van de bieb kunt lenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik leen meestal boeken uit de bieb of van een vriendin van me die veel boeken koopt. Als ik naar iets op zoek ben wat ze niet in de bieb hebben dan probeer ik het via M.plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. we waren vandaag weer in de bib - zelfs de baliedames vinden ons maar rare snuiters; we lenen het maximum aantal boeken én komen om de drie weken terug ;-) en ja, die boeken die in je hoofd blijven hangen, die kopen we :-)

    BeantwoordenVerwijderen