vrijdag 13 mei 2011

ok, de weckpotten vallen toch wel mee

Ik heb inmiddels de helft van de weckpotten in gebruik als voorraad- of opslagpot. Ik heb gister veel etenswaren bij elkaar gezocht en in de glazen potten en andere kleine vershoudbakjes gedaan. Eerst was alles verspreid en in karton of plastic verpakt. Nu staat alles netjes bij elkaar en zie je gelijk wat je in huis hebt. Ik dacht af en toe: god ja, had ik dat ook nog??

Ik vind het leuk staan, en het is handig om te weten wat je allemaal kan gebruiken voor in de maaltijden.



Dit is de rest:

Vandaag kwam trouwens ook mijn eerste bestelling binnen van een biologische bezorger in de buurt!


Ik vind het erg handig, er zitten (biologische) merken bij die ze bij de supermarkt niet (willen) verkopen. Het is voor mij een mooie aanvulling op de bio boodschappen die ik in de winkel kan kopen. Ik kreeg er bovendien een gratis flesje wijn bij, ik denk als welkomstgeschenk. Leuk!

10 opmerkingen:

  1. Ziet er rijk uit die biologische produkten. En gelukkig dat je de weckpotten tóch wel wat vond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel blij voor jou! En het staat geweldig.
    Werkte de cola?
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vandaag een fles Euroshopper cola gehaald, en nu liggen de klemmen erin te weken in de gootsteen! :) Ben benieuwd naar het resultaat morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit, fijn dat de weckpotten toch wel wat zijn! Bekende bakjes van dat zweedse warenhuis, ik heb ze in het blauw. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn zus vroeg me vorige week, horend van mijn moestuintje en alternatief gedoe, of ik nog weckpotten wil hebben. Haar schoonmoeder stond op het punt om ze weg te gooien. Binnenkort krijg ik ze allemaal! Ik krijg dan net zo'n overzichtelijke kast als jij! En hopelijk ook ingemaakte dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er goed uit, de weckpotten. Blij dat ze toch bevallen. Het staat echt heel erg leuk!

    Wat lief dat je mijn blog nog hebt. Kun je hem mailen?
    Dankjewel!!!!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik al jaren die potten.Ooit vond ik leuke etiketten. Een groot voordeel vind ik,dat ik meteen zie,of de inhoud bijna op is en gekocht moet worden. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De weckpotten zien er leuk uit, maar toch ga ik ze niet kopen, ze nemen namelijk meer ruimte in dan ik er voor wil besteden.
    Bovendien ben ik echt een rommelmens, ik laat nog wel eens iets stuiteren, maar dat kan met weckpotten niet.

    Ik weck groenten en sap in gewone potten en dat gaat prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Luister eens!
    Het wordt hier (bij ons) maar ook in blogwereld bijna een rage, dat zero waste.
    En dat allemaal dankzij jou, want jij hebt ons erop gewezen door het filmpje.

    Ik wil je daarvoor BEDANKEN.
    Ik heb nu echt het gevoel dat ik hierin al mijn hobby's (bio, duurzaam, besparen, etc.) in kan combineren. Het is een soort antwoord.
    Dus nogmaals BEDANKT want anders was ik er zeker nog lang niet op deze weg gekomen.

    Liefs,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat overzicht vind ik ook een voordeel: dat je sneller ziet wat de inhoud van alles is en wat bijna op is.
    Ik vind het in glas ook mooier/netter/authentieker staan dan in die plastic dingen!

    @ Julia: Bedankt! Ik heb het zero waste filmpje wel van Spaarblog, maar ik vind het erg leuk om te zien dat het bij anderen zo aanslaat!

    BeantwoordenVerwijderen