zaterdag 18 februari 2012

Kroegtijgers

Nee, in tegenstelling tot wat je zou vermoeden gaat dit stukje gaat niet over kroegen of kroegentochten..

Het gaat over opruimen, opruimen, en nog eens opruimen. Ik verzamelde vroeger allerlei interessante artikeltjes en leuke krantenstukjes in een map. Ik heb de map nu helemaal uitgezocht, en een groot deel kon gelijk weg. De leukste teksten en plaatjes heb ik nu  ingescand, zodat ik een digitale versie heb. De papieren versies kan ik dan (veel) makkelijker loslaten en kan met het oud papier mee. Het voordeel is bovendien dat het zo beter bewaard blijft; vooral krantenknipseltjes vergelen en gaan sneller verloren.

Één van de leukste stukjes die ik tegenkwam is een artikel over cafékatten: katten die in een café leven, om muizen te vangen en (vooral) voor de gezelligheid. Ik vond het te leuk om niet te delen! Het artikel is geschreven door Laura Baar.





4 opmerkingen:

  1. Frans, Tapas en Spot zijn precies onze katten :D

    Zo leuk dat je dit plaatst! Ik vind het ook leuk om zo veel dingen ingescand te hebben. Pasgeleden nog een foto van beste vriend en mij van 13 jaar terug. Vond zijn vriendinnetje heel schattig :) Dat is toch leuker dan dat het in een plakboek zit te verzuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend grappig zeg! Het zou leuk zijn als café's wat zwerfkatten adopteren. Da's voor iedereen gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk artikel en wat een goed idee om dat in te scannen! Ga ik ook eens over nadenken... Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen