woensdag 8 februari 2012

Over (digitale) foto's en zo

Julia van Natuurlijk Zuinig en Valhalla van Valhalla bespaart zijn druk bezig hun foto's te digitaliseren.

Leuk! En een supergoed idee.

Altijd fijn om een aantal back-ups te hebben, mocht er iets met je albums gebeuren..

Zelf zou ik alleen niet zo gauw mijn gewone albums en foto's wegdoen, en alles alleen digitaal houden. Ik zou veel te bang zijn dat ik mijn digitale bestanden door één of andere reden niet meer kan openen. Stel, het apparaat of computer geeft opeens een foutmelding en het vertikt vervolgens om de foto's te openen. Of het ding vraagt of je wilt formatteren, je klikt per ongeluk op 'ja', en weg zijn je bestanden..

Verder moet je er ook rekening mee houden dat je digitale bestanden moet blijven updaten. De technologie blijft maar veranderen, en er is een kans dat je bestanden van nu over tien of twintig jaar misschien niet meer geopend of gelezen kunnen worden. Oude VHS video's zijn ook waardeloos geworden, want die kun je met de huidige apparatuur niet meer afspelen. Met mijn huidige dvd-speler (uit 2004?)  kan ik geen blue ray dvd's afspelen, daar is dat ding weer te verouderd voor. Nu zijn dat inderdaad video's/dvd's, maar wie zegt dat digitale foto's altijd geopend en bewerkt kunnen worden?


Ik hou het dus zelf bij tastbaar en digitaal. Mocht er iets met het ene gebeuren, dan heb je het andere nog! :)

Oh ja: nog wat fotootjes..



Mijn trapkast... heb inmiddels een opbergkastje bij de Ikea gehaald. Al mijn spullen zitten niet meer verstopt in dozen, maar zijn nu zichtbaar. Het voordeel is dat als ik een bepaalde map of naslagwerk wil hebben, ik het zo kan pakken. De ruimte ziet er vergeleken met ruim een jaar geleden een stuk beter uit. :)  Mijn fotoalbums staan rechtsonder.

Mijn ouders thuis hebben nog dozen en albums vol met baby- en kinderfoto's staan. Geen gek idee om die ook eens te digitaliseren.

De kat vindt het ook allemaal erg interessant:



Boven op de tweede slaapkamer heb ik nog twee opbergmanden staan, één met spulletjes en één met zomerkleren. Dat was het dan, tot zover mijn opgeslagen spullen. Zolder is leeg, de rest is weg en het is huis is een stuk leger en oogt zoveel rustiger. Heerlijk! :)


Deze stapel boeken mag bovendien weg. Het staat nu grotendeels op marktplaats, maar niemand die biedt. Dat vind ik ook niet zo gek als je bedenkt dat veel mensen hun boeken er voor 3,50 of 5 euro opgooien. Dan verkopen andere boeken inderdaad niet. Waarschijnlijk wordt de kringloop weer blij gemaakt binnenkort. :)

4 opmerkingen:

  1. Tundra laminaat? Jeej!

    Leuk om te zien en inderdaad gek dat boeken zo slecht verkopen.... Of het moeten echt nieuwe en populaire titels zijn. En dan nog, op MP vraag ik ook altijd net niks en krijg helemaal niks, haha.

    Je hebt wel een punt met je verouderde technologie, maar ik ga er maar van uit dat aangezien nu ALLES digitaal is, er ook goede omzetmogelijkheden zijn... En dan nog, is er altijd nog wel een printboer te vinden die de zooi alsnog voor me afdrukt. Hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, mee eens. Digitaal is leuk en plaatssparend, maar als er een "kink in de kabel" komt, dan kan alles verloren zijn.

    En betreffende bol.com. Lees dit eens: http://www.inhaalslag.com/2012/02/let-op-met-2ehands-boeken-verkopen-via.html Ik denk er inmiddels over na, om direct maar de kringloop blij te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had dat stukje van jou inderdaad al eens gelezen... Volgens mij wordt vooral Bol.com er financieel beter van.. Nou ja, binnenkort maar eens alles wegbrengen.

      Mijn boekenkast oogt een stuk leger en daarom veel rustiger nu!

      Verwijderen
  3. Wat ik me afvraag is hoe lang fotoafdrukken,gemaakt met eigen scan,goed zullen blijven.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen